Leren

• Taalpunt

Wil je beter leren lezen, spreken, schrijven of luisteren? Kom naar het Taalpunt! Iedereen is welkom!

Meer over het Taalpunt >

• Digipunt

Voor al je vragen over de digitale overheid en het omgaan met digitale middelen kun je terecht bij het Digipunt.

Meer over het Digipunt >

• Online cursussen

Wij je meer doen met de computer of beter omgaan met geld? Of wil je Nederlands leren?

Bekijk de online Cursussen >

Werkstukken en spreekbeurten | Lezen voor de lijst

Jeugd 6-12 jaar

Moet je een werkstuk maken of een spreekbeurt houden? Klik dan snel op de knop en vind tips en informatie.

Naar werkstukken en spreekbeurten

Jongeren 12-18 jaar

Moet je voor school boeken voor de lijst lezen? Klik dan op deze knop en vind het boek dat bij je past.

Naar lezen voor de lijst

Jongeren 12-18 jaar

Moet je een werkstuk maken? Klik dan op de knop hieronder en vind tips en handige informatie.

Naar werkstukken

Studeren

De bibliotheek is een goede plek om te studeren. Dat kan ook als je geen lid bent. Er zijn speciale studieplekken en je kunt computers gebruiken om te werken.

Over onze studieplekken

Studiekringen

Zo intellectueel mogelijk actief blijven.

Doe mee met een studiekring

De Schrijfkamer

Een plek voor het volgen van schrijfworkshops.

Volg een schrijfworkshop

• Leesplekken

Goede koffie, lekkere thee in de Bibliotheek. Je bent van harte welkom!

• Studieplekken

Neem je laptop of tablet mee. Al onze bibliotheken hebben studieplekken met draadloos internet.

Onze digitale collectie

Als bibliotheeklid heb je toegang tot vele digitale bronnen en diensten. Er gaat een digitale wereld voor je open:

Ontdekken & Onderzoeken

Wetenschappelijke bronnen of zelf op onderzoek uit. Ontdek meer.

Naar Ontdekken & Onderzoeken

Lezen & luisteren

E-books, luisterboeken, films, muziek en online tijdschriften. Genieten maar!

Naar Lezen & Luisteren

Leren & Ontwikkelen

Veel online cursussen of leren voor je theorie. Alles om je te helpen ontwikkelen!

Naar Leren en Ontwikkelen

Wetenschappelijke boeken

Leen boeken van universiteitsbibliotheken, musea en onderzoeksinstellingen van over de hele wereld.

Hoe werkt het aanvragen?

• Hulp nodig?