Over ons

De bibliotheken in de gemeente Hardenberg zijn onderverdeeld in 6 vaste bibliotheekvestigingen en 5 servicepunten. Er is dus altijd wel een bibliotheek in de buurt te vinden. Bij de bibliotheken kun je terecht voor boeken, tijdschriften, kranten, muziek, dvd's, informatie en nog veel meer. Ook organiseren wij verschillende cursussen en activiteiten waarin je iets kunt leren of die zorgen voor ontspanning.

De missie van de Stichting Openbare Bibliotheken Hardenberg luidt als volgt:
"De bibliotheek is voor iedere burger in haar werkgebied een laagdrempelige, eigentijdse voorziening voor informatie, educatie, cultuur, ontmoeting en ontspanning. De bibliotheek levert maatwerk voor iedere burger in haar werkgebied, die informatie, educatie, cultuur, ontmoeting en ontspanning wil voor het nastreven van fundamentele menselijke waarden: vrijheid, welvaart, ontplooiing van de samenleving en het individu, constructief deelnemen aan het maatschappelijk leven en meewerken aan het vormgeven van democratie."

Doelstelling
Het doel van de Stichting Openbare Bibliotheken Hardenberg is de openbare bibliotheekvoorziening in de gemeente Hardenberg te bevorderen en in stand te houden, dit in de ruimste zin van het woord.

Statutaire naam: Stichting Openbare Bibliotheken Hardenberg
Kvk-nummer: 41022744
Bezoekadres hoofdvestiging: Parkweg 1a5, 7772 XP Hardenberg
Postadres: Parkweg 1a5, 7772 XP Hardenberg
E-mailadres: info@bibliotheekhardenberg.nl

Raad van toezicht
Voorzitter: Mw. C. Joldersma
Mw. G. Kat
Mw. A ten Hove
Dhr. A. Hoogeveen

Dhr. F. Schuldink

Beloningsbeleid
Medewerkers worden beloond overeenkomstig de CAO Openbare Bibliotheken.