Vacature: Projectleider VoorleesExpress (12 - 20 uur per week)

Gepubliceerd op: 30 april 2024 09:31

Ben jij zelfstandig, oplossingsgericht en flexibel? Zie je het als een uitdaging dit project een succesvolle toekomst te bieden? Heb je affiniteit met laaggeletterdheid, voorlezen, diversiteit en meertaligheid? Dan is deze functie echt iets voor jou!

De VoorleesExpress is een project waarbij vrijwilligers wekelijks voorlezen aan kinderen met een taalachterstand. De vrijwilligers komen twintig keer thuis bij een gezin en proberen in die tijd het voorleesritueel een blijvende plek te geven en de taalomgeving te verrijken. Een belangrijke bijdrage aan de taalontwikkeling van de kinderen!

Als projectleider van de VoorleesExpress werk je nauw samen binnen het team Jeugd en Leesbevordering en met het Taalpunt van de Bibliotheek.

Uitbreiding van de urenomvang van 12 naar 20 uur per week is bespreekbaar, vanwege een combinatie met een mogelijke vacature bij de Bibliotheek Twenterand (let op! Dan gaat het dus om twee werkgebieden).

Inhoud vacature en solliciteren